ZANIM STANIESZ NA SCENIE – 5 KROKÓW DO PERFEKCYJNEGO ŚPIEWANIA: KROK 1

ZANIM STANIESZ NA SCENIE – 5 KROKÓW DO PERFEKCYJNEGO ŚPIEWANIA: KROK 1

KROK 1 - ROZGRZEWKA FIZYCZNA

Zanim zaczniesz śpiewać, warto przygotować swoje ciało do tego, co za chwilę się wydarzy. Jak pewnie zauważyliście, głos rozprzestrzenia się w całym ciele – nie tylko tam, gdzie są struny głosowe 😉

Dlatego bardzo ważne jest to, aby ciało było rozgrzane, przygotowane. Co to znaczy? Za chwilę przedstawimy kilka ćwiczeń, które nam w tym pomogą.

Po co to wszystko?

Pewnie nie raz słyszeliście jak ktoś podczas śpiewania się denerwował i stresował, może sami tego doświadczyliście. Głos przekaże od razu nam wszystkie emocje, które są w nas. Żeby tego uniknąć, lub chociaż zminimalizować oznaki stresu i poddenerwowania warto rozluźnić nasze ciało.

Pamiętaj!

Śpiewanie to nie jest tylko ćwiczenie fizyczne, ale również mentalne – to, co masz w głowie podczas śpiewania ma ogromne znaczenie. Nasze ciało jest naszym instrumentem, najpiękniejszym, ale i też jednym z najtrudniejszych do opanowania. Świadome wykorzystywanie jego potencjału jest bardzo ważne!

Dajmy na przykład wiolonczelę czy gitarę – dźwięk nie tworzy się jedynie poprzez struny, ale rezonuje i wzmacnia się w pudle rezonansowym, przez co cały instrument pracuje i ma ogromne znaczenie dla dźwięku – nie tylko część ze strunami. To samo jest z naszym ciałem 😉

Od czego zacząć?

– przede wszystkim się rozluźnij – kilka spokojnych, głębokich wdechów nosem i wydechów ustami spowoduje, że wszelkie napięcia zaczną znikać

– rozciągnij ciało – kilka skłonów w przód, tył, w bok

– zrób kilka okręgów ramionami do tyłu

– rozluźnij szyję

– rozluźnij twarz, zrób dzióbek na zmianę z uśmiechem i kilka innych ćwiczeń. Na naszym blogu oraz kanale YouTube powstało nagranie z rozgrzewką twarzy – warto do niego zajrzeć – link)

– zrób kilka ćwiczeń oddechowych, aby pobudzić przeponę – np. wydechy pulsacyjne na f począwszy od wolnego tempa do coraz szybszego, na zmianę ftp („wypluwając” każdą ze spółgłosek)

– na koniec zrób ćwiczenie, które podwyższy Twoją energię – może być pajacyk, przysiady, kilka podskoków 😊

 I zaczynamy KROK 2!

Dodaj komentarz